Het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen

Geplaatst: september 9, 2010 in Persoonlijk
Tags:

Soms kom ik iets tegen in het nieuws, de politiek, sport, met familie of vrienden en dan denk ik…..

Het zijn vaak vluchtige gedachten. Voor mij precies goed op precies het goede moment. Eenmaal bedacht verdwijnen ze binnen de kortste keren weer om vervolgens zelden of nooit terug te keren. Dat is zonde, want vaak zijn dit soort vluchtige gedachten pareltjes. En in de omstandigheden waarin ze bedacht worden passen ze perfect. Ze geven me direct het gevoel “Ik heb gelijk”.

Dit weblog is mijn experiment om die gedachten direct vast te leggen. In plaats van de gedachte weer te verliezen laat ik ze nu voortbestaan. Het is mijn gelijk, niet dat van jou. Dat is denk ik het grootste verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik probeer hier niet om gelijk te krijgen, dat heb ik immers al.

Jouw gedachten zijn die van jou, en ik beloof dat alles wat ik hier opschrijf mijn gelijk is. Doe er mee wat je wilt. Misschien krijg jij, door mijn hersenspinselen te lezen, je eigen brainwave. En zo krijg ik dan toch nog een beetje gelijk 😉

Geef een reactie

